Ach, moje Zlato!

Reklamy oslavující radost a životní energii jsou jistě i pro jejich tvůrce osvěžujícím zážitkem. Pakliže se spojí s atmosférou toužebného snění mužů a po kráse dychtících žen, jde vždy o takřka dokonalý produkt. Často o dokonalejší, než je dokonalost toho, co propagují.

Značka Pantene patří do stáje nadnárodní korporace Procter & Gamble, která pro větší spokojenost zákazníků skupuje v oblasti kosmetiky a péče o tělo vše, co jí přijde pod ruku, nakonec jako všechny nadnárodní společnosti, mající na paměti především dobro spotřebitele. Nyní Pantene uvádí na trh zcela novou řadu produktů Gold a doprovází ji jedinečným reklamním spotem, v němž nešetří penězi a kvalitu své produkce oslavuje rozzářenými tvářemi, vlasy a těly světoznámých modelek, influencerek, modelek a influencerek a modelek.

V originálních choreografiích nechají autoři klipu ve slow motion rozvlnit fyzickou krásu něžného pohlaví v uhrančivém rytmu rockové hudby. Je to vše jako vlhký sen adolescentů nebo stárnoucích mužů, či po pravé kráse toužících žen. Vše v klipu proniká smysly svěžestí a nespoutanou radostí ze života. Modelky a influencerky se usmívají, protože si krátce předtím ošetřily vlasy balzámem Pantene Gold, zbrusu novým výdobytkem naší pokročilé civilizace, a jejich život se tak naplnil naprostým optimismem především k budoucnosti.

Často se reklamám vytýká, že jsou jen povrchní výzvou k bezmyšlenkovité konzumaci všemožného zboží. Ale to jsou jen řeči zapšklých intelektuálů a přemoudřelých estétů. Protože především reklamy dokáží držet prst na tepu doby. Především reklamní producenti a výrobci převratných produktů ví, co běžný člověk ke svému životu nezbytně potřebuje. A pokud si konzument myslí, že nepotřebuje, je právě úkolem reklamního spotu mu jeho skutečné potřeby připomenout, nebo je vytvořit, pokud je konzument opravdu zaostalý a není samostatně a zodpovědně schopen přizpůsobit se trendům.

Nový reklamní klip brandu Pantene od Procter & Gamble stojí na originální slovní hříčce, na jejímž vynalezení jistě pracoval celý tým vědeckých pracovníků světového reklamního průmyslu. Z běžně používané fráze „Oh, my God“, se zde naprosto famózně stává „Oh, my Gold!“ A tvůrci se odvážně nezalekli ani neblahého významu prvního rčení, které se dnes většinou používá jako výraz nevěřícného zděšení. Ten rafinovaně proměnili v obdivný, ne-li přímo orgiastický povzdech po novém balzámu se složením PRO-V, po němž vlasy zůstávají nevídaně pružné a tělo je nabité energií i po dvanáctihodinové směně u rychle běžícího pásu. Protože, když „vlasy mají skvělý den, vy máte jistotu.“

Promyšleně se zde zamlčuje, jistotu čeho to vlastně máte. Takové je, holt, opravdové umění. Ale z celkové radostné atmosféry, kterou vytváří užívání balzámu Pantene, je to určitě jistota, že budete mít celý den skvělou náladu, zhubnete do figury topmodelky, nadřízený vám neřekne nic ošklivého, že dostanete přidáno nebo budete povýšeni, radikálně omládnete, že opravdu v práci nedostanete padáka a kdo ví, jestli se dokonce sami nestanete celebritou. To všechno dokážete s balzámem Pantene Gold.

Česká verze klipu bežící v TV není na Youtube k mání. Budiž řečeno, že pro větší účinek na českého spotřebitele nebyly do české verze zahrnuty snědé a transgender modelky.

A za to se vám v klipu vlněním svým bujných vlasů a úsměvy zaručují takové osobnosti, jako Chiara Feragni a Chiara Scelsi. Toto prostě nelze brát na lehkou váhu. Protože všichni přece chceme mít aspoň jeden skvělý den za rok a zažít energii vlasů Pantene od Procter & Gamble. A obzvlášť, když je jasné, že bez „Oh, my Gold!“ to prostě nepůjde.