Situace je nadmíru výtečná

Obecně se to moc neví, ale Česko je země, kde vědí všichni všechno nejlépe a jsou znechucení, že si k nim pro to vědění nikdo nejezdí. Dokonce ani ze Západu. Dokonce ani ze Slovenska. Dokonce ani odnikud. Přitom by se mohli od Čechů všichni učit. A to hlavně jedné základní věci, související se schopností radikálního řešení problémů. Schopností nejradikálnější.

Pokračovat ve čtení “Situace je nadmíru výtečná”

Co je víc než Mazda?

Čtyři Mazdy

Automobilka Mazda přinesla svým příznivcům profesionálně vyvedený reklamní spot. Po jeho shlédnutí musí být každému jasné, že měl tu čest setkat se s předním světovým výrobcem osobních vozů, pro něhož jsou náklady na sebepropagaci důležitou účetní položkou. A rozhodně na nich nešetří. Na tohle auto zkrátka hned dostane chuť úplně každý. A dokonce i s „balíkem výhod“.

Pokračovat ve čtení “Co je víc než Mazda?”

Odpouštíme až 15 splátek

V reklamě je zkrátka jako v každém druhu umění důležitý silný příběh. Na ten se rozhodla vsadit také Česká spořitelna, aby své diváky a snad i klienty potěšila.  Každý zkušený byznysmen na poli bankovnictví se samozřejmě pohybuje v jistém typu nadsázky a přehánění. Činí tak i Česká spořitelna. Je nutno ovšem ocenit, že se nezalekne ani originálního humoru. A právě v tom je základní estetická síla jejího díla s názvem Odpouštíme až 15 splátek.

Pokračovat ve čtení “Odpouštíme až 15 splátek”

Všechny krásy reklamy

Každý den nám běží před očima neuvěřitelné množství mimořádných uměleckých děl s hlubokým sdělením a apelem na univerzální lidství, kterým se v obecném žargonu říká reklamy. Umělecká kritika je k nim zcela slepá. Hledí si zkrátka svého pseudoumění a umění skutečné, živé, které dokáže diváka oslovit bezprostředně a s nevšedním citem, ponechává bez povšimnutí, a hlavně bez recenzí a konstruktivní kritiky.

Rozhodl jsem se tedy, že to napravím a tohoto úkolu se se vší pokorou zhostím, abych čtenářům a divákům vyjevil opravdovou krásu a hloubku, která se v reklamním umění skrývá.